חלק מבעלי עסקים שעבודתם הוקפאה בעקבות הגבלות הקורונה, מתקשים לחזור לעבודה ולהתניע שיווק לעסק קטן.
אני משתפת פוסט שפירסמתי בקבוצת הוואטסאפ של רסטורנטו – למען המסעדנים של יוסי ראשוני.
את הפוסט כתבתי כהצעה לפעולת שיווק לעסק קטן מתחום סדנאות השוקולד, כאשר קהל היעד שלו הוא לקוחות עסקיים.
את העקרונות שלו כל עסק יכול ליישם כבר מחר בבוקר.
רקע על העסק:
בעלת העסק עושה סדנאות שוקולד בחברות עסקיות לגיבוש צוותים ופעילות רווחה וכן סדנאות לקהל פרטי שרוצה ללמוד להכין שוקולד ביתי איכותי.
הייחוד של העסק מעבר לאיכות חומרי הגלם, הוא היחס המפנק והחוויה האישית ללקוח בזמן הסדנה.
מצב העסק:
לאחר חודשיים של חוסר פעילות מוחלטת, ירידה משמעותית בהכנסות והשבתת העסק עקב מגבלות הקורונה בעלת העסק מרגישה מוכנה לחזור לפעילות עסקית.
שיווק לעסק קטן צריך לקחת בחשבון מגבלות תקציביות. על אחת כמה וכמה לאחר תקופה של חוסר פעילות עסקית. לכן, היה לי חשוב לייצר תכנית קטנה שמצד אחד תהיה פרקטית ומהירה ליישום ומצד אחר לא תגרום להוצאות גדולות בתקופה הרגישה הזו.
לצורך כך נדרשת יצירתיות.
ו… יצירתיות זה אני!
כך כתבתי לבעלת העסק
הרעיון הוא ליצור קשר עם לקוחות קיימים ולפנק אותם בשוקולד שלך עם מסר אישי ולמסור את האריזה באופן אישי.
למה לפנות ללקוחות קיימים? מהסיבה הפשוטה שיותר קל לגייס מחדש לקוח קיים מאשר להשיג לקוח חדש.
יש לך שני תהליכים לבצע:
- להכין את המוצר, שתכף אפרט מה הוא כולל
- תכנון הלוגיסטיקה
מה הלקוח מרוויח:
- שיחה והתעניינות. מי לא אוהב שמתעניינים בו?
- הוא נזכר בך בהקשר חיובי
מה את מרוויחה:
- התנעה מחדש של העסק
- אין כמו קשר אישי וישיר עם לקוח
- את מראה שהלקוח חשוב לך ומשמעותי עבורו
- כל קשר עם לקוח הוא הזדמנות למכירה
ליצירת המוצר את צריכה:
- שוקולד
- אביזרי אריזה, אותם תקני בחנויות ייעודיות לכך. אין צורך להכין ממותג.
- אגרת לכתוב עליה
- כתיבת טקסט קצר
לגבי הלוגיסטיקה:
- השלב הראשון הוא יצירת רשימה של 20 אנשי קשר בחברות שכבר רכשו ממך בעבר. תכיני רשימה עם שם החברה, איש הקשר שלך שם ומס' הטלפון שלו/ה. ממליצה לבחור חברות באיזור שנוח לך להגיע אליהם.
בהמשך ההצעה היא ליצור קשר עם מחלקות משאבי אנוש והרווחה בארגונים. - בשלב השני את קובעת לעצמך שני ימים שבהם את תצאי מהבית לחלוקה. יום אחד בבוקר ויום אחד אחר הצהריים.
- לאחר מכן את מתקשרת לכל אחד ואחד מהאנשים ברשימה, שואלת אותם לשלומם הכללי (small talk) ואומרת שיש לך משלוח מיוחד עבורם שאת רוצה למסור באופן אישי. רושמת כתובת.
בהתאם לימים ולשעות שהגדרת, תשבצי את המשלוח.
בימי המשלוחים, את מתלבשת ייצוגית עם כל אביזר ממותג שיש לך ויוצאת בעצמך לשליחות.
ההצעה התקבלה בברכה ויצרה אצל בעלת העסק תחושת של תנועה, שכל כך היתה חסרה.
אז איך עושים שיווק לעסק קטן?
מבינים את המגבלות של העסק, שיכולות להיות תקציביות או תפעוליות. הן אף יכולות להיות מנטליות. כי לעיתים מאוד קשה לחזור לעבודה.
חושבים על הלקוח ומנסים למצוא רעיונות יצירתיים לשיווק מחוץ לקופסה. תחשבו על ההפתעה שהלקוחות של בעלת העסק יחוו כשהיא תופיע בכבודה ובעצמה עם המשלוח.
לסיכום, שיווק לעסק קטן צריך להיות אישי ככל הניתן תוך חשיבה יצירתית, חשיבה מחוץ לקופסה, תעוזה ותפעול תחת מגבלות של הנחיות משרד הבריאות.
כמו שקראתם, כל אחד יכול להפעיל בעצמו פעילות שיווק לעסק קטן.
אבל אם אתם רוצים להרחיב את הגבולות החשיבה וצריכים עזרה, אני כאן כדי לעזור. מוזמנים ליצור קשר איתי קשר בטלפון 054-3317971 או למלא פרטים בדף צרו קשר ואני אחזור אליכם.
ביג לייק!!! אחלה רעיון..
מדהים כמה חשיבה יצירתית ופעולות פשוטות ללא עלות, יכולים לחולל שינויים כאלו משמעותיים. אהבתי מאוד את הכיוון ואני אקח על עצמי ליישם זאת גם בעסק שלי.
רעיונות מעולים. את ממש עושה שליחות בהצלה של בעלי עסקים.. אמן שתוכלי לעזור לכמה שיותר עצמאיים