השיווק הדיגיטלי תופס יותר ויותר מקום בעולם העסקי. היום כבר ברור שלא מספיק שלעסק יהיה רק אתר אינטרנט ודף פייסבוק. העסקים המצליחים ביותר הם אלה שמאמצים את השיווק הדיגיטלי הרב ערוצי.
כדאי שתכירו את הטרנדים המובילים בשיווק ואלה שיתפסו מקום נרחב יותר בזמן הקרוב.
1. פייסבוק כבר לא הרשת החברתית המובילה בעולם
על פי פורבס, 41% ממשתמשיה הם מעל גיל 65. הקהל הצעיר מעדיף את החוויות האינטראקטיביות והוויזואליות יותר שמציעים אינסטגרם וטיקטוק.
לפני שמתחילים קמפיינים של שיווק חשוב מאוד להבין מי קהל היעד ובאיזה חברתית הוא נמצא ולהתאים לפיכך את השיווק.
![](https://oritshneor.co.il/wp-content/uploads/2020/06/digital-marketing-1527799_1280-1024x378.png)
2. אינסטגרם שולטטטט
אינסטגרם עברה כבר את כמות מיליארד המשתמשים, הישג מרשים לכל הדעות. זוהי אחת הפלטפורמות בה נמצא הקהל הצעיר, פלח שוק נחשק, מתחת לגיל 30.
3. צ'אט בוטים בשירות לקוחות
צ'אט בוט היא תוכנת בינה מלאכותית (AI) המתקשרת עם משתמשים בדרך טבעית ונותנת מענה באמצעות חלונות צ'אט. בוטים מאפשרים למשתמשים ליצור אינטראקציות בהתאמה אישית וממוקדת מבלי להוציא יותר מדי ממשאבי אנוש מוגבלים.
4. סרטוני וידאו – חובה
אם העסק שלך עדיין לא משתמש בשיווק בוידאו, עליך לעלות שלב כבר עכשיו. בעולם בו רובנו צורכים תוכן מהסלולרי, תוכן מבוסס טקסט פשוט לא יכול להתחרות בכוח הווידיאו, במיוחד כשמדובר במכירה של מוצרים ושירותים באופן מקוון.
![](https://oritshneor.co.il/wp-content/uploads/2020/06/face-1103708_1280-1024x724.jpg)
5. התוכן הוא עדיין המלך
תוכן ממשיך להיות מרכיב חיוני בשיווק דיגיטלי. האיכות תמיד תהיה חשובה, אך כעת יש יותר דגש על ההקשר והמיקוד. גוגל מפתחת הבנה עמוקה ומתוחכמת יותר של תוכן מקוון, ולכן, על המשווקים לחשוב היטב על שוק היעד שלהם וכיצד הם יכולים להתאים תוכן בצורה מדויקת יותר בשנת 2020.
6. שיווק אפקטיבי באמצעות דואר אלקטרוני
דוא"ל ממשיך להיות אפיק תקשורת עיקרי, כאשר מיליארדים עדיין משתמשים בו למטרות אישיות, מסחריות, תעשייתיות, משפטיות, מדעיות ואקדמיות. עם זאת, שיווק בדוא"ל מתפתח תוך שילוב של אוטומציה, וחשוב מכך, התאמה אישית שהופכת את שיווק הדואר האלקטרוני אפקטיבי אף יותר.
7. תוכן אינטראקטיבי הוא לגמרי במיינסטרים
תוכן אינטראקטיבי הוא כל דבר שאנשים יכולים ללחוץ עליו, להחליק או לקיים אינטראקציה מקוונת, למשל באמצעות חידונים, סקרים, סרטוני 360 מעלות. אלה הופכים את הצריכה להרבה יותר חווייתית ללקוח.
8. אינטרקציה מבוססת זיהוי קולי
בזכות סירי, גוגל, אלקסה ושלל מכשירים 'חכמים' אחרים, האינטראקציה המילולית עם המכשירים ממשיכה לצבור תאוצה. אנשים אוהבים לדבר וזו הדרך מועדפת ליצור אינטראקציה. אימוץ אסטרטגיית חיפוש קולי מסייעת ליצירת חווית לקוח ייחודית ומותאמת שתטפח מערכות יחסים ותבנה נאמנות למותג.
9. שיווק באפליקציות מבוססות מסרים מיידיים
אפליקציות להודעות חברתיות אינן נועדו רק לשמור על קשר עם חברים ובני משפחה. עסקים בכל התעשיות מתעניינים באפליקציות כמו Facebook Messenger ו- WhatsApp. זה לא מפתיע שכן מליארדי הודעות נשלחות מדי יום. זאת אומרת שקהל היעד בוודאי נמצא שם.
במהלך 5-7 השנים הבאות, שיווק מסרים צפוי להיות ערוץ השיווק מספר 1 בעולם.
10. שיווק כלל-ערוצי
שיווק כלל-ערוצי הוא שיווק בפלטפורמות מרובות, כולל דוא"ל, אפליקציות, מדיה חברתית ובלוג האתר שלך. גישה זו מאפשרת לעסקים להתחבר ללקוחות בנקודות מגע דיגיטליות יותר, ובאופן יעיל מציעה חווית משתמש טובה יותר.
איזה טרנד הכי נראה לכם הכי אפקטיבי לשיווק העסק שלכם? כיתבו לי בתגובה
אורית היי ובוקר טוב,
תודה רבה לך על החומר המאלף.
עלי והצליחי!
אנו מכירים כבר כמה שנים וממש לאחרונה קיבלנו סוף סוף את האישור הנכסף של הפטור לפי ס' 46.
אני מעוניין להסתייע בשרותייך לקידום פעילות עמותת "ידידי הסיסים" שאותה אני מנהל.
תודה ולהתראות,
אמנון