ניוזלטר הוא כלי נהדר לקידום כל עסק, ונחשב לאחד מערוצי השיווק בעלי יכולת ההמרה הגבוהים ביותר, אך מעבר לכך הוא יכול לתרום המון גם לערוץ שיווק נוסף – קידום האתר בתוצאות האורגניות בגוגל.
מעבר לתוכן הרגיל שכלול בניוזלטר, מומלץ לכלול בו גם קדימון קצר לתוכן מעניין (ולאו דווקא מכירתי) בתוך האתר, בתוספת קישור לכניסה. למשל פתיח קצר ומסקרן למאמר שכתבתם שנמצא באתר שלכם.
הקוראים שיפתחו את הניוזלטר יקראו את הפתיח המסקרן, לבטח ילחצו על הקישור ויכנסו לאתר בכדי לקרוא את התוכן המלא ויסמנו לגוגל שאתם בתור בעלי עסקים מפרסמים תוכן בעל ערך רב. בכדי להבין איך זה קורה כדאי להבין מעט גוגל עובד ואיך ניתן לקדם את האתר דרכו.
קידום אתר בגוגל מתבצע באחד משני ערוצים. הראשון הוא קידום אתרים ממומן, בו משלמים לגוגל ישירות עבור שטח פרסום בראש דף תוצאות החיפוש, והשני הוא קידום אורגני (נקרא גם SEO), ובו גוגל מזהה שהאתר איכותי ורלוונטי עבור הגולשים ובשל כך מעניק לו דירוגים יותר גבוהים.

ההתקדמות של האתר באופן אורגני בגוגל מתבצעת לרוב על ידי ביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש, אך בנוסף לכך גם על ידי שיפור חוויית המשתמש. כאשר משתמשים נכנסים לאתר כלשהו, גוגל מנטר את כמות הדפים שבהם הם מבקרים, את הפעילויות שהם עושים (כמו גלילה של עמוד או לחיצה על כפתורים), את משך הביקור ועוד מגוון גדול של פרמטרים. מאחר וגוגל לא יודע להבין את משמעות המילים הכתובות כמו בני אדם, הנתונים שהוא יקבל מהגולשים יעזרו לו מאוד לקבוע עד כמה התוכן הוא איכותי ועד כמה האתר ידידותי למשתמש.
במידה ויש הקפדה על תוכן איכותי ובעל ערך באתר, הגעה של כמה שיותר גולשים אליו, ובייחוד כאלו שמתעניינים בתוכן שבו, תעזור מאוד להתקדמות שלו בדף תוצאות החיפוש. הסיבה לכך היא שמשתמשים אשר מתעניינים בתוכן, בניגוד למשתמשים רגילים שהגיעו לאתר בטעות, יטו יותר לקרוא את התוכן, לעבור בין דפים, לבוא באינטראקציה עם האתר ובאופן כללי לתת את כל האיתותים לגוגל על כך שהאתר הוא איכותי ורלוונטי.
קהל היעד שרשום לניוזלטר שלכם הוא לרוב קהל שמאוד מתעניין בתוכן ובשירותים שאתם מציעים, שכן זו הסיבה שהוא נרשם לרשימת התפוצה שלכם. לכן, אם אתם, כבעלי אתרים תוכלו לגרום להם להיכנס אל האתר שלכם יותר גם באמצעות הניוזלטר, הם יוכלו לאשרר בפני גוגל את איכות התוכן שבו.
כאשר רשימת התפוצה כוללת כמה עשרות או מאות קוראים שיכנסו שוב אל האתר שלכם כדי לצרוך את התוכן, גוגל יבין מהר מאוד את האיכות שמאחוריו ויתחיל לדרג את האתר במיקומים גבוהים יותר. הדירוג הגבוה גם יוכל להגביר את התנועה לאתר שלכם דרך גוגל וגם לגייס עוד קוראים לרשימת התפוצה שלכם כך שהרווח הוא כפול ומזין את עצמו.
בהצלחה!
המאמר נכתב על ידי כפיר מנשה – מומחה קידום אתרים, ניהול מוניטין ובניית אתרי אינטרנט על פלטפורמת וורדפרס.