חברות של מותגים גדולים רגילות להתמודד עם משברים, אך ההיקף הגלובלי של מגפת הקורונה גורם לכולנו ללמוד להתמודד עם משבר חדש שלא נתקלנו בו. לא משנה מה ספרי ניהול המשברים מייעצים, כל מה שקרה לפני הקורונה נראה כמו מעידן אחר.
אפילו המשווקים הזריזים ביותר, שרגילים לפתח את האסטרטגיות שלהם ולהתאים קמפיינים בזמן אמת, שואלים את עצמם "איך מנהלים את המצב חסר התקדים הזה"?
אני מניחה שהתשובה לשאלה זו שונה בין מותג אחד לאחר, אבל הגישות המשמעותיות הן אלה שיתנו לקהל סיבה להאמין שאפשר לעבור את המשבר הזה ולהתקדם יחד.
אני רוצה להציג בפניכם את האופן בו מקדונלד'ס הפיליפינים בחרו להעביר את המסרים ללקוחות שלהם כדי להקטין חששות ולהביא את הלקוחות אל הסניפים.
מקדונלד'ס בפיליפינים
כדי להתייחס ישירות לחששות המוגברים של הלקוחות בנוגע לשמירה על בריאותם, מקדונלד'ס הפיליפינים הציגו מה הם אמצעי הזהירות החדשים שהם נוקטים, כמו בדיקות חום לעובדים לפני ואחרי משמרות. באמצע מרץ, בעיצומה של המגפה, פנה הנשיא והמנכ"ל קנת יאנג ללקוחות, באמצעות סרטון וידאו והבטיח: "אנו לא נהסס לבטל פעילות או לסגור זמנית אף אחת מהמסעדות שלנו."
החברה הבינה כי, העברת מסרים רלוונטיים לקהל הלקוחות שלהם בזמן, היא הכרחית. "כשותפים לקהילה, באחריותנו לעדכן את הצרכנים על הפעולות שאנו מבצעים כדי להבטיח את שלומם ורווחתם," אמרה מרגוט טורס, מנהלת מקדונלד'ס הפיליפינים. "העובדה שקנת יאנג העביר את המסר הייתה שהראה את המחויבות שלנו לאיכות המזון, השירות והניקיון – כולם חשובים באותה מידה ברגע זה."
בעקבות חזרת המגפה פנה הנשיא והמנכ"ל יאנג ללקוחותיו בסוף יוני והסביר באמצעות סרטון וידאו נוסף איך ההנהלה בפיליפינים פועלת עפ"י הנחיות הרשת הגלובלית כדי לשמור על בריאות הלקוחות והעובדים. הסרטון נפתח בכניסתו של קנת יאנג לאחד הסניפים והוא מחטא את ידיו באלכוהול לפני כניסתו לסניף, מודד חום בכניסה, ומקפיד על שמירת מרחק. יאנג מראה דוגמה אישית הן ללקוחות והן לעובדים. הסרטון זכה ל1.5 מליון צפיות.
מה אפשר ללמוד מהמהלך השיווקי של מקדונלד'ס הפיליפינים?
- היו שקופים עם הלקוחות שלכם.
- הבינו מה מטריד את הלקוחות ותנו לכך מענה וביטוי במסרים בכל ערוצי השיווק.
- היו אמיתיים וכנים עם הלקוחות. אם אתם כמו מקדונלד'ס, מציגים בסרטון שהעובדים שומרים על ביטחונם הבריאותי, תדאגו לאכוף את הכללים המנחים ואל תציגו מצג שווא.
- כמנהלים בעסק/בחברה שלכם, תהוו דוגמה אישית מול הלקוחות.
- היו יצירתיים. אם יש לכם רעיון יצירתי לשיווק (כדוגמת גיוס נשיא החברה לטובת העברת מסר חיובי) נסו אותו. הכללים בשיווק משתנים כל הזמן. אל תחששו.
אם המהלך נראה לכם קצת רחוק מיישום, זה בסדר גם להתייעץ עם יועצי שיווק שיסייעו ויתנו דחיפה קלה. ואפשר גם לפנות אלי לייעוץ.