בגיוס המשאבים המסורתי עמותות נמצאות בקשר עם התורמים באמצעות שיחות טלפון וקשרים אישיים. בדרך כלל אלה המנכ"ל או מגייס המשאבים ששומרים על קשר רצוף איתם ויודעים לשוחח גם על דברים קטנים שמעבר לפן המקצועי. בניית הקשר האישי מסייעת לאמון בין העמותה לתורם והוא הופך לגורם משמעותי בהגשמת מטרות העמותה.
בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, העמותות והתורמים מתרגלים למעבר לתקשורת דיגיטלית. לעמותות שעדיין מגייסות כספים בשיטה המסורתית, המעבר מהקשר האישי עם התורמים לקשר באמצעות הדיגיטל הוא מעבר מאתגר.
השיטות המסורתיות עדיין חשובות ביותר כי אין כמו לשאול את התורם מה שלום המשפחה שלו או לעדכן אותו טלפונית על פרויקט אישי שהוא מעורב בו. יחד עם זאת השאיפה של העמותה תהיה תמיד להגדיל את כמות התורמים, התרומות והמשאבים כי אלה משפיעים באופן ישיר על הפעילות החברתית. ככל שלעמותה יש יותר משאבים, כך היא יכולה להרחיב את מעגל המוטבים שיכולים ליהנות משירותיה.
נשאלת השאלה, האם אפשר לבנות עם אנשים מערכות יחסים במאצעות הערוצים הדיגיטליים ולהפוך אותם לתורמים?
בוודאי שאפשר! אפשר לחזק את הקשר עם תורמים ותומכים פוטנציאליים על ידי בנייה נכונה ומסודרת של בחירת ערוצי התקשורת הדיגיטליים והעברת מסרים מדויקים. לדוגמא, תוכלו להעביר את המסר שלכם לתומכי העמותה באמצעות ניוזלטר לרשימת התפוצה, פוסטים ומודעות בפייסבוק או מודעות בגוגל, כך שהתומכים יפגשו את המסרים של העמותה במספר ערוצים.
לפני שאתם מבקשים תרומה באופן ישיר, תקדישו מחשבה לאופן בו תבנו את מערכת היחסים עם התומכים וחישבו על מגוון של קריאות לפעולה.
התומכים רוצים לדעת שדעתם חשובה ומשפיעה. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לבקש את חוות דעתם בסקר. שילחו את הסקר באימייל לרשימת התפוצה וכיתבו שורת נושא בסגנון "דעתך חשובה לנו!" או "מה את/ה חושב/ת?". במקביל העלו פוסטים ברשתות החברתיות עם קריאה ברורה לפעולה לעוקבים של העמותה למלא את הסקר.
בסקר בקשו מהתומכים לענות על כמה שאלות הנוגעות לפעילות העמותה ומה דעתם לגביהן. זה יגרום להם להרגיש ממש מעורבים. בסוף הסקר, תוסיפו שאלה שהיא למעשה קריאה לתורם לפעולה: "האם תתרום היום?" זאת הזדמנות להמרה נוספת.
כשאתם מבקשים את דעתם של תומכי העמותה אתם לא עושים זאת רק כדי למצוא הזדמנות לבקש את תמיכתם הכספית. אתם עושים זאת כדי לחזק את אמון התומכים והתורמים במטרה החברתית של העמותה ולגרום להם להרגיש מעורבים. ככל שהתומכים ירגישו שהם מעורבים ומשפיעים בעמותה הסיכוי להפוך אותם לתורמים גדל!