אם עמותה לא תהיה מוכרת ואנשים לא ידעו על קיומה ועל השירותים שלה, האם היא תצליח לממש את המטרה החברתית שלשמה הוקמה? הסיכוי לכך נמוך מאוד.
על ידי יצירת תוכן בעל ערך אותו תשתפו ותפיצו בערוצי השיווק השונים, תוכלו להגיע אל קהלי היעד של העמותה, ליצור מעורבות ואינטראקציה, לגרום לתנועה לאתר האינטרנט ובסופו של דבר להניע אנשים לפעולה. כל הפעולות האלה יעזרו לעמותה להגדיל את ההשפעה החברתית שלה ולהגיע לעוד ועוד אנשים.
לפני שנכנס לנושא התוכן, נבין אל מי העמותה פונה ומדוע השקעה בשיווק הכרחית עבור כל עמותה.
עמותות זקוקות לקשרים עם תורמים, מתנדבים, תקשורת, רשויות מקומיות ואפילו משרדי ממשלה על מנת להמשיך במטרה ולעזור לאוכלוסיית קהל היעד שלה.
השיווק עוזר לעמותות לבסס את הקשרים האלה.
במה השיווק עוזר לעמותה:
- הפצת המסר של העמותה והמטרה החברתית מובילים לכך שיכירו את העמותה.
- פניה לתורמים באמצעות שיווק תייצר הכנסות ותקציבים חדשים.
- סיפורי ההצלחה של העמותה יראו לתורמים שהתרומה שלהם משמעותית ומשפיעה על קהל היעד של העמותה.
- שיווק עוזר ביצירת קשרים עם ארגונים אחרים וארגונים ממשלתיים.
- חשיפה בתקשורת וברשתות החברתיות יוצרת מעגלי אינטראקציה משמעותיים עם קהל היעד.
- העמותה מפרסמת ומשווקת אירועים שהיא מקיימת ומעדכנת על מידע חשוב לבעלי עניין.
ככל שמשווקים בצורה עקבית ומסודרת העמותה תגיע לעוד אנשים שזקוקים לשירות שלה וגם לתורמים, מתנדבים וכל בעלי העניין שהוזכרו.
הצעד הראשון לאסטרטגיית תוכן
לא משנה אם תכנית השיווק שבניתם לעמותה כוללת את פייסבוק, אתר אינטרנט, ניוזלטר וכו' – הבסיס לכל אלה הוא התוכן שאותו תשווקו בערוצי השיווק שבחרתם.
הצעד הראשון בחשיבה על אסטרטגיית התוכן, הוא להסתכל על לוח השנה ועל מועדים משמעותיים שקשורים לפעילות העמותה. לוח השנה מאפשר לכם לארגן ולתעדף את פרסום התוכן.
הנה כמה דוגמאות:
- חגי ישראל ראש השנה ופסח, זה הכי פשוט וטריוויאלי אבל נשתמש בהם לצורך הדוגמה. החגים הם הזדמנות מעולה לשלוח לתומכי העמותה ניוזלטר עם ברכת החג, לציין כמה מן ההישגים הבולטים של העמותה ולהזכיר בדיוור שתרומה לעמותה מהווה הבטחת ההמשכיות לפעילות.
אם קהל היעד נוצרי או מוסלמי, תכתבו באותו אופן בחגים כמו כריסמס, רמאדן. - עמותות שעוסקות בעזרה לניצולי שואה, מתכננות תוכן לקראת ציון יום השואה בישראל וגם ביום השואה הבינלאומי.
- עמותות תנועות נוער מוציאות בחופש הגדול מחנות קיץ ומגייסות כספים למימונם מקיימות אירועי התרמה. התוכן של כנפיים של קרמבו למשל, כולל סיפורי מדריכים מתנדבים, סיפורי חניכים.
- פרויקטים מיוחדים – אם אתם מתכננים פרויקט חברתי מיוחד במהלך השנה, תנצלו אותו כדי לכתוב איך העמותה מתכוננת, מה היא רוצה להשיג, מי יהנה מהפרויקט וכן הלאה.
הדוגמה הכי טובה שאני יכולה לחשוב עליה היא "יום המעשים הטובים" של עמותת רוח טובה, שבכל שנה לקראת מרץ מייצרת תוכן על חשיבות ההתנדבות ומגייסת כך מתנדבים מכל הארץ ומכל המגזרים.
זאת כמובן רק ההתחלה אבל כשנעוצים לכם כמה תאריכים משמעותיים בלוח השנה אתם יודעים איזה תוכן לכתוב ולצלם ובמקביל להמשיך ולחשוב על תכנים נוספים.
איך ממשיכים מכאן? על כך במאמרים הבאים.