אורית שניאור עזרתי | שיווק לעסקים וארגונים חברתיים | ניוזלטר
  • דף בית
  • אודות
  • שירותים
    • ניהול דף פייסבוק עסקי
    • בניית ניוזלטר ודף נחיתה
    • תהליך ליווי שיווק אישי
    • הדרכות אישיות
    • פגישת ייעוץ
    • הרצאות וסדנאות
  • בלוג
  • צרו קשר
  • דף בית
  • אודות
  • שירותים
    • ניהול דף פייסבוק עסקי
    • בניית ניוזלטר ודף נחיתה
    • תהליך ליווי שיווק אישי
    • הדרכות אישיות
    • פגישת ייעוץ
    • הרצאות וסדנאות
  • בלוג
  • צרו קשר
אורית שניאור עזרתי | שיווק לעסקים וארגונים חברתיים | ניוזלטר
  • דף בית
  • אודות
  • שירותים
    • ניהול דף פייסבוק עסקי
    • בניית ניוזלטר ודף נחיתה
    • תהליך ליווי שיווק אישי
    • הדרכות אישיות
    • פגישת ייעוץ
    • הרצאות וסדנאות
  • בלוג
  • צרו קשר
  • דף בית
  • אודות
  • שירותים
    • ניהול דף פייסבוק עסקי
    • בניית ניוזלטר ודף נחיתה
    • תהליך ליווי שיווק אישי
    • הדרכות אישיות
    • פגישת ייעוץ
    • הרצאות וסדנאות
  • בלוג
  • צרו קשר
ההבדל בין עסק פרטי לעמותה
ראשי » בלוג » ההבדל בין עסק פרטי לעמותה

ההבדל בין עסק פרטי לעמותה

ינואר 7, 2021

המגזר הפרטי והמגזר החברתי לא יכולים להיות יותר שונים זה מזה. עסקים במגזר הפרטי הוקמו על מנת להגדיל הכנסות למקסם רווחים פיננסיים לבעליהם. ארגונים ללא מטרות רווח (עמותות) נוסדו כדי להגשים מטרה חברתית ומבחינה חוקית אסור להם לחלק רווחים.

מנהלים מהמגזרים השונים טועים לחשוב שגם ניהול ושיווק של עסק פרטי שונה מניהול של עמותה. הנחה זו מוטעית מיסודה. ככל שעמותות יאמצו יותר כלים עסקיים לניהול ושיווק, כך הארגון יצליח להגיע לחשיפה גדולה יותר של מסריו וערכיו וכן יממש את המטרה החברתית לשמה הוא הוקם.

ההבדל בין עסק פרטי לעמותה

בין אם אתם מנכ"לים של עמותה, מנהלי שיווק בעמותה שהגעתם לעשייה החברתית מהמגזר העסקי או יועצי שיווק עצמאים – כדאי שתבינו את ההבדלים המהותיים בין עסק פרטי לעמותה כדי שתוכלו ליישם את כלי השיווק שעומדים לרשותכם בצורה האפקטיבית ביותר למען העמותה.

כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה צריך להבין את ההבדלים בין עסק פרטי לעמותה. כאשר מבינים מה מניע עסק או עמותה קל יותר להציב יעדים עסקיים, מטרות שיווקיות ולבנות תכנית שיווק שתפורה בדיוק לצורכי הארגון.

בואו ונעמוד על ההבדלים השיווקיים העיקריים בין עסק פרטי ועמותה:

1. מטרה עסקית לעומת חברתית

לכל הארגונים (עסקיים ועמותות) יש מטרה ברורה אך במקרה הזה ההבדל בין עמותה לעסק הוא המובהק ביותר.

בעוד לעסק פרטי עשויים להיות מגוון יעדים, המטרה העיקרית שלהם היא לייצר רווח ולפתח מוצרים ושירותים שיהיו בעלי ערך לצרכנים.

המטרה של עמותה, לעומת זאת, היא לקדם את טובת הציבור ומוקדשת לקידום עשייה לטובת החברה או הסביבה (בהנחה ומוציאים מהמשוואה ארגונים פוליטיים).

דוגמאות לשירותים של עמותות:  סיוע לקידום ילדים ונוער בפריפריה, עזרה לקשישים, סיוע לבעלי חיים, קידום גיוון בתעסוקה. שירותים אלה כדי לשאוף לפתור בעיות ובעיות חשובות שעלולות לסכן חיים. לכן, הצלחה של עמותות נמדדת במימוש המטרה החברתית – לכמה ילדים עזרו, כמה בע"ח ניצלו.

2. מקורות מימון

אחד ההיבטים החשובים ביותר בניהול ארגון הוא ביסוס שיטה עקבית למימון פעילותו. עסק פרטי יקבל מימון ממשקיעים, בכללם הבנקים, אם יצליח להראות החזר תמורה על השקעה ואף רווחים. מעבר לכך, עסק פרטי משקיע חלק מהכנסותיו ממכירות לפיתוח וצמיחה.

תקציבן של רב העמותות נשען על תרומות פרטיות של זמן (מתנדבים) וכסף, ומענקים ממשלתיים. הרבה ממאמצי השיווק של העמותות מושקע בגיוס משאבים. המשאבים שהעמותה מגייסת ממקורות המימון השונים מופנים ישירות לפעילותה החברתית.

3. קהל יעד

עסק פרטי מגדיר את קהל היעד שלו בהתאם למוצר/שירות שלו ובהתאם לצורך עליו המוצר/שירות עונה. קהל היעד מוגדר עפ"י פרמטרים של אוכלוסיית יעד: גברים/נשים/ילדים; גיל; מעמד סוציואקונומי; העדפות וכו'.

קהל היעד של עמותות הוא הרבה יותר מגוון:

  1. תורמים – פרטיים, ממשלתיים כדי להגדיל את תקציב העמותה ולקיים את הפעילות בה.
  2. מתנדבים – מתנדבים חוסכים גיוס כוח אדם בשכר.
  3. חברי עמותה – הם המוטבים של העמותה שזוכים לקבל ממנה שירותים.
  4. הציבור הרחב – חשיפה לקהל הרחב תורמת לעמותה בקבלת הכרה רחבה.

במקום לספק מוצר או שירות, עמותות חייבות להגיע לקהל יעד מגוון יותר שיכול לכלול מתנדבים, תורמים, נותני חסות עסקיים והציבור הרחב. אלה מסייעים בידה של העמותה להמשיך את פעילותה ולקיים את מטרתה החברתית. בשל המגוון של קהלי היעד, על עמותות להגדיר היטב כל פלח בין קהלי היעד.

הבדלים נוספים בין עסק פרטי ועמותה נוגעים להיבטים משפטיים, מיסוי, תרבות ארגונים ועוד והם אינם קשורים ישירות לשיווק ולכן לא אעסוק בהם במאמר זה.

כשעוסקים בשיווק לעמותות חשוב מאוד להתחבר למטרה החברתית. החיבור הערכי תורם לזיקוק ודיוק המסר לקהלי היעד השונים. כל פעולת שיווק משפיעה ישירות על אוכלוסייה מסוימת, בין אם מדובר באזרחים, בעלי חיים או הסביבה עצמה. זהו לדעתי ההבדל הגדול והמשמעותי בין עסק פרטי ועמותה.

לקביעת שיחת ייעוץ לשיווק לעמותה או לעסק שלכם – חייגו 054-3317971 או השאירו פרטים בטופס צור קשר משמאל

פורסם ב: בלוג, ראשי תגיות: ההבדל בין עסק לעמותה, שיווק לעמותות, שיווק לעסקים
« הקודם
הבא »
להתייעצות חייגו עכשיו 054-331-7971
הרצאה דיגיטלית לצפייה בזמנכם החופשי - לזמן מוגבל ההרצאה ללא עלות
צרו קשר
עקבו אחרינו
  • Facebook
  • LinkedIn

תגובה אחת

  1. רויטל זכריה ינואר 6, 2023 בשעה 12:36 am הגב

    הי, אני כרגע בעלת עסק, אך אשמח להתייעץ לגבי הסבה לעמותה..
    אשמח לתאם פגישה 🙂
    אני נמצאת בחו״ל כרגע, בברזיל, אז זמינה או במייל או בוואטסאפ:
    0502280700
    תודה רבה מראש
    רויטל

    לא מצליחה להוסיף בקוביה המיועדת את כתובת האתר, אז הנה היא:
    http://Www.ivritclub.com

השארת תגובה

ביטול

אודותינו

עם ניסיון עשיר של למעלה מ-20 שנה, אני מעניקה כיום שירותים בתחומים של בניית אסטרטגיה שיווקית ממוקדת תוצאות, מיתוג תואם צרכים וליווי מדויק למגזר העסקי והחברתי. זאת באמצעות שליטה מלאה בכלים שיווקיים טכנולוגיים מתקדמים.
המשרד מעניק מעטפת שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות בבנייה, הגדלה וניהול רשימות תפוצה באמצעות ניוזלטר ודפי נחיתה.
שירותים נוספים כוללים פגישות ייעוץ, הדרכות אישיות ומבחר הרצאות וסדנאות בתחומים הנ"ל עבור בעלי חברות ועסקים, ומנהלי שיווק.

צרו קשר

אורית שניאור עזרתי – שיווק לעסקים וארגונים חברתיים

טלפון: 054-3317971

אימייל: oritshneor37@gmail.com

עקבו אחרי
  • Facebook
  • LinkedIn
נבנה ע"י פנינה ולטר - קורת גג בנייה וקידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס