השיווק מקיף את כל היבטי הארגון ולא רק מנהלי השיווק מיישמים אסטרטגיות מול קהל היעד של החברה. אנחנו רגילים לחשוב ששיווק עושים רק כדי להרחיב את הביקוש לשירותי החברה ולהגדיל מכירות. אבל לא רק.
תיקחו למשל את מחלקת משאבי אנוש, גם בה מיישמים שיווק.
למחלקת משאבי אנוש יש שני קהלי יעד מובהקים: העובדים בארגון ומועמדים עתידיים. אלה נכנסים תחת ההגדרה של תהליך מיתוג מעסיק והמטרה שלו היא יצירה וניהול מיתוג הארגון כמקום עבודה מבוקש ומוערך, הן בקרב העובדים והן בקרב מועמדים פוטנציאליים לעבודה.
מה זה מיתוג מעסיק?
המושג כולל שיווק פנים ארגוני בדגש על הערכים, התרבות הארגונית והחוויות שמגדירים את סביבת העבודה בארגון למטרת שמירה על נאמנות העובדים. בנוסף, כדי להיות אטרקטיבי למועמדים פוטנציאליים ושותפים עסקיים, חשוב להתייחס גם לשיווק ומיתוג כלפי חוץ.
אז הבנו שמיתוג מעסיק חיובי משפיע ישירות על היכולת למשוך ולשמר עובדים מוכשרים. כאן נכנס השיווק. השילוב בין שיווק ומשאבי אנוש מאפשר למנהלת משאבי אנוש למנף אסטרטגיות שיווקיות כדי לבנות ולחזק את מיתוג המעסיק.
כיצד מנהלי השיווק מסייעים בשיווק למיתוג מעסיק חזק
בניית הצעת ערך לעובד
הצעת הערך לעובד היא הלב של מיתוג המעסיק. זהו המסר השיווקי המרכזי שמדגיש את היתרונות והייחודיות של הארגון כמקום עבודה. מנהלי שיווק יכולים לעזור בהגדרה ופיתוח מסרים שיווקיים ממוקדים שימשכו את המועמדים המתאימים ביותר.
ניהול נוכחות דיגיטלית
הנוכחות הדיגיטלית של הארגון קריטית למיתוג שלו כמעסיק. מחלקות השיווק ומשאבי אנוש יכולות לעבוד יחד כדי ליצור ולהפיץ תוכן ברשתות חברתיות, אתר הארגון ופלטפורמות נוספות. תוכן זה יכול לכלול סיפורי הצלחה של עובדים, סרטוני תדמית, בלוגים ופוסטים על תרבות הארגון והזדמנויות הקריירה.
פעילות ברשתות החברתיות
מכיוון שכולם נמצאים היום ברשתות החברתיות, הן משמשות כלי שיווקי משמעותי להפצת מסרים וליצירת מעורבות. מחלקת השיווק יכולה לסייע במשאבי אנוש ביצירת אסטרטגיה הממוקדת בשיווק למיתוג המעסיק. זה כולל פרסום תוכן שמדגיש את חוויות העובדים, תהליכי גיוס ותנאי העבודה, כמו גם אינטראקציה עם מועמדים פוטנציאליים דרך פלטפורמות כמו לינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם.
ניתוח ושיפור מתמשך
כמו בכל תחום שיווקי, גם כאן חשוב לבצע ניתוחים מתמשכים של הביצועים. מחלקת השיווק יכולות לספק כלים וידע בניתוח נתונים כדי למדוד את האפקטיביות של מאמצי המיתוג. זה כולל מעקב אחרי תנועת גולשים באתר הקריירה, מעורבות במדיה החברתית ומשובים ממועמדים. הנתונים הללו יכולים לשמש לשיפור מתמיד של האסטרטגיה.
הפקת חומרים שיווקיים
מנהלי השיווק מיומנים ביצירת חומרים שיווקיים ויזואליים שמושכים את העין ומעבירים מסר ברור. ניתן להשתמש במיומנויות אלה ליצירת חומרים שמיועדים לשיווק מיתוג מעסיק, כגון ברושורים, מצגות, סרטונים ועיצוב פוסטים לרשתות חברתיות. חומרים אלה מסייעים בהעברת המסר של הארגון בצורה אפקטיבית ומקצועית.
ארגון אירועים וקמפיינים
מחלקת השיווק יכולה לסייע בארגון אירועים, כנסים, ימי עיון ופעילויות אחרות שמקדמות את מיתוג המעסיק. אירועים אלו יכולים לכלול סדנאות, תערוכות קריירה, וובינרים ומיתוג ימי כיף לעובדים.
לסיכום, אסטרטגיית שיווק נכונה יכולה להגביר את המודעות למותג המעסיק וליצור חיבור רגשי עם העובדים והקהל החיצוני. השילוב בין שיווק ומשאבי אנוש מאפשר למנהלי משאבי אנוש לנצל את הכישורים והכלים של מחלקת השיווק ליצירת מיתוג מעסיק חזק ואפקטיבי.
באמצעות תכנית שיווק הכוללת, בניית הצעת ערך ברורה, ניהול נוכחות דיגיטלית, שימוש במדיה חברתית, ניתוח ושיפור מתמשך, הפקת חומרים שיווקיים, ארגון אירועים ושימוש במשוב וביקורות, ניתן ליצור תדמית חיובית של הארגון כמקום עבודה מבוקש ומוערך. תדמית זו מסייעת למשוך עובדים מוכשרים, לשמור על נאמנות העובדים הקיימים ולהבטיח את הצלחת הארגון בטווח הארוך.
צריכים עזרה בשיווק למיתוג מעסיק חזק?
מומלץ לעבוד עם מומחי שיווק מקצועיים עם התמחות בניהול שיווק בתחום הארגוני שילוו אתכם בתהליך בניית האסטרטגיה השיווקית ויישומה, תוך שילוב ערכי המותג, בניית מערך שיווקי מותאם אישית ועוד.
לפרטים נוספים ובניית התכנית המתאימה לארגון שלכם, השאירו פרטים בעמוד צרו קשר או חייגו 054-3317971