מהו ניוזלטר שיווקי?
ניוזלטר שיווקי הוא האסטרטגיה השיווקית הדיגיטלית היעילה ביותר של שליחת מיילים ללקוחות קיימים ומתעניינים. ניוזלטר שיווקי שנשלח במייל ממיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות, והופך לקוח חד פעמי ללקוח קבוע.
במאמר זה אסביר:
- מדוע הניוזלטר השיווקי חייב להכנס לתכנית העסקית שלכם כבר ברבעון הקרוב.
- כיצד ליצור ניוזלטר שיווקי ממיר.
למה עסקים נמנעים מלשווק באמצעות ניוזלטר?
למרות שהנתונים הסטטיסטיים מצביעים על האפקטיביות העסקית של הניוזלטר, אני שומעת הרבה עסקים שאומרים על הניוזלטר ש:
- אנשים לא פותחים
- אנשים לא קוראים
- נראה לי מסובך
- הניוזלטר ממילא מגיע לדואר זבל – רוצים לדעת איך להמנע מזה? קיראו את המאמר>> למה הניוזלטר השיווקי לא מגיע לאינבוקס?
מושגים שכדאי להכיר
- רשימת תפוצה – רשימת כתובות המייל של כל האנשים (נמענים) שביקשו לקבל מידע מהעסק שלך. כל נמען יכול להיות מתעניין שאפשר להמיר אותו ללקוח. ככל שרשימת התפוצה גדלה כך העסק צובר עוד ועוד לקוחות פוטנציאליים וחשיפה מקסימלית.
- מערכת דיוור – זו המערכת הטכנולוגית שבאמצעותה בונים את הניוזלטר השיווקי.
- אחוז פתיחה – זהו היחס בין כמות המיילים שנפתחו לבין כמות המיילים שנשלחו. אחוז פתיחה הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר למדידת יעילותו של ניוזלטר שיווקי.
- אוטומציה – האפשרות לייצר סדרות של דיוורים המבוססים על קהלים, על תנאים מקדימים ועל סדרת פעולות שאם הן מתקיימות – הדיוור נשלח. למשל שליחת הודעה אוטומטית "מזל טוב ליום הולדת" לנמען שהשאיר את תאריך יום ההולדת שלו.
כדי לדעת קצת יותר על הנושא קיראו את המאמר>> אוטומציה בשיווק דיגיטלי למתחילים.
החשיבות העסקית של הניוזלטר השיווקי
ישנן סיבות רבות שבזכותן כדאי לכם להכניס את השיווק במייל לתכנית העסקית שלכם כבר השנה:
- האימייל הוא ערוץ התקשורת מספר 1 – ידעתם ש 99% מהצרכנים בודקים את האימיילים שלהם על בסיס יומי? כן, גם אם הם מגיעים ל"קידומי המכירות".
- רשימת התפוצה היא בבעלותכם הבלעדית – בכל הרשתות החברתיות, החשבון/פרופיל, יחד עם כל האוהדים, החברים וההודעות, יכול להיות מושעה או להמחק בכל עת, מכל סיבה שהיא, ללא הודעה מוקדמת. עם זאת, רשימת התפוצה שלכם המכילה את כתובות האימייל שאספתם בעמל רב היא שלכם.
- יצירת קשר עם הלקוחות – לקוח שרכש מכם במייל הביע בעסק שלכם אמון ועל כן הוא פתוח לקבל עוד מידע מכם. בין אם זה יהיה מידע מקצועי על השירותים והמוצרים שלכם ובין אם הצעה למכירה נוספת. תתמידו ותישארו בתודעה של הלקוחות שלכם.
- אחוז החשיפה גבוה יותר מאשר ברשתות החברתיות – ניוזלטר שיווקי פותחים 20% מהנמענים בממוצע וברשתות החברתיות מגיעים בקושי ל-5%.
- עלות נמוכה – ההשקעה הכספית במערכות דיוור אלקטרוני נמוכה יחסית לתמורה שהעסקים מקבלים. ישנן מערכות דיוור שיש להן תוכנית לשימוש חינם לכמות של כמה מאות נמענים. ככל שתצמחו עם רשימת התפוצה, אני מבטיחה לכם שתשמחו להשקיע בערוץ השיווק הזה.
לעומת מערכות דיוור, עלות פרסום ממומן בערוצי שיווק אחרים יקר יותר באופן משמעותי. - מערכות הדיוור קלות לתפעול והשימוש אפילו אינטואיטיבי – ממשקי הניהול הוא בשיטת Drag & Drop. רוב החברות מציעות וובינרים וסרטוני הדרכה, כך שממש קל להתחיל לבנות ניוזלטר שיווקי.
כיצד משפרים את יחס ההמרה בניוזלטר שיווקי?
סעיף זה הוא סופר חשוב מכיוון שאפילו עם כל העבודה הקשה שעשיתם כדי להגדיל את רשימת התפוצה שלכם ולפלח אותה, לא תרוויחו מכל זה אלא אם הנמענים אכן פותחים את הניוזלטר.
ישנם מספר גורמים שמשפיעים על אחוזי הפתיחה של הניוזלטר השיווקי שלכם. בואו נבין כל אחד מהם.
1. הסירו נמענים לא פעילים כדי לשמור על רשימת תפוצה מעודכנת ומדויקת
חשוב לשלוח את הניוזלטר השיווקי לרשימת התפוצה על בסיס קבוע, כך שרשימת התפוצה תישאר רלוונטית. גם אז, לאורך זמן מנויי הניוזלטר עדיין מתיישנים.
ייתכן שאנשים מסוימים שינו כתובות מייל, או אולי הם פשוט לא מעוניינים יותר בתוכן שלכם.
כדי לשמור על רעננות הרשימה, מומלץ להסיר מעת לעת נמענים לא פעילים. נמען לא פעיל יכול להיות כל מי שלא פתח את הניוזלטר שלכם בששת החודשים האחרונים או יותר.
לפני שתסירו אותם אתם יכולים לשלוח ניוזלטר שיווקי נוסף – רק לאותה קבוצת נמענים שלא פתחה את המיילים שלכם במשך שישה חודשים – ובו לשאול האם הם מעוניינים להמשיך לקבל דיוורים מכם או לא. מי שיגיב בחיוב ישאר ומי שלא יענה יוסר.
2. שורת הנושא חייבת להיות מוחצת
כשמדובר באחוזי פתיחה וקליקים בתוך הניוזלטר השיווקי, שורת נושא תעשה את ההבדל בין נמען שפותח דיוור או לא.
הנה מספר טיפים לכתיבת שורת נושא יצירתית:
- שורת נושא שמעוררת סקרנות – אתם רוצים לגרום לנמענים להיות סקרנים מספיק כדי לפתוח וללחוץ, אבל מבלי להיות מתוחכמים מדי.
- תכללו מספרים – מספרים ונתונים כמותיים מושכים את העין.
- השתמשו בסגנון ידידותי ומזמין.
- כתבו בשפה, בטרמינולוגיה ובסגנון שהנמענים שלכם משתמשים בהם בעצמם.
כשאתם מנסחים את שורת הנושא ותוכן הניוזלטר השיווקי, אתם בטח חושבים על כל קבוצת הנמענים ברשימת התפוצה שעומדים לקבל את הדיוור.
עם זאת, הרבה יותר יעיל לכתוב כאילו מדברים אל אדם מסוים. כדי לכתוב בצורה זו, אתם צריכים להכיר באמת את קהל היעד שלכם. עליכם להבין את הבעיות שלהם, את הרצונות שלהם, את הערכים שלהם, את העדפות שלהם ו… גם את מה שהם לא אוהבים.
ברגע שתגדירו את כל הפרמטרים האלה נסו לגבש לקוח אחד. אישיות אחת. את הכתיבה תתאימו לאותו לקוח מסוים.
4. כיתבו כמו אל חבר טוב
כשאתם כותבים את הניוזלטר השיווקי, שימו לרגע את הכובע העסקי שלכם בצד וכתבו בצורה חברית. זו הדרך היחידה לפנות באמת לנמענים שלכם ולגרום להם לפתוח את הדיוור.
לדוגמא, ביטוי עסקי כמו: "אנו מציעים חסכון ללקוחות שלנו!" מתפרש מרוחק ומכירתי מדי.
אופציה ידידותית יותר יכולה להיות משהו כמו "אתם חייבים לבדוק את ההצעה הזו …"
זיכרו: בעידן המידע שאנו חיים בו, כולם מחפשים סיבה להתעלם מהניוזלטר השיווקי שלכם. אבל כולם מחפשים פרסונליזציה ופניה אישית. לכן אם תפנו לנמענים ברשימת התפוצה באופן אישי אחוזי הפתיחה ישתפרו.
5. כיתבו תוכן מדהים, בכל פעם
אתם בוודאי חושבים שמספיק שנמען הסתקרן משורת הנושא ופתח את הניוזלטר השיווקי שלכם. זו רק תחילת הדרך. התוכן של הניוזלטר הוא הגורם שישפיע על אחוזי הפתיחה ועל ההיענות לפעולה של הלקוח.
וזאת מדוע – אם הנמענים מרוצים מהתוכן שלכם, סביר להניח שהם יפתחו את הדיוורים שלכם בעתיד. הם עשויים אפילו לחכות בציפייה לדיוור. לעומת זאת, אם נמען אינו מרוצה מהתוכן שקיבל בניוזלטר ולא ראה בו ערך, כנראה שהוא לא יפתח אותו שוב ואף חמור מכך, הוא עשוי אפילו להסיר את הרשמתו.
אז איך תוודאו שהנמענים מרוצים מתוכן של הניוזלטר השיווקי? פשוט מאוד: תעשו אותו מדהים.
מה זה אומר? תצרפו קישורים למקורות מידע מעניינים בתחום שלכם, תכתבו מאמרים עם הרבה ערך, תציעו מדריך דיגיטלי בחינם, תכתבו פוסט איכותי בבלוג או אפילו קורס אונליין.
המפתח הוא לוודא שאתם לא שולחים ניוזלטר שיווקי רק לשם שליחתו. בכל פעם שאתם מפיצים דיוור לרשימת התפוצה שלכם, עליכם לספק תוכן בעל ערך אמיתי. ככל שהערך של כל ניוזלטר שיווקי שאתם כותבים יהיה גבוה יותר, כך הנמענים יהיו נאמנים יותר ואחוזי הפתיחה וההמרה יגדלו.
לסיכום, אם עדיין לא הפנמתם את היתרונות העסקיים של הניוזלטר השיווקי, זה הזמן לפקוח את העיניים, לנצל את העובדה שהשיווק הדיגיטלי תופס תאוצה ולפתוח דלת לערוץ שיווק אפקטיבי נוסף.