הרבה משווקים מתלוננים ש"לא קוראים" את הניוזלטר השיווקי שלהם כי הוא מגיע ללשונית קידומי המכירות בג'ימייל או לדואר זבל באאוטלוק. לדעתם עצם העובדה שהניוזלטר לא מגיע לאינבוקס פוגעת באחוזי הפתיחה ומקטינה את הסיכוי לנצל את ערוץ שיווק זה.
אקדים ואומר שאני לא יודעת למה הניוזלטר השיווקי לא מגיע לאינבוקס.
מדובר בעניינים טכניים של מערכות הדיוור האלקטרוני והמערכות של ספקיות האימייל הגדולות גוגל לג'ימייל ומיקרוסופט לאאוטלוק וזאת כדי למנוע שדואר ספאם יגיע לתיבת המייל שלנו.
אבל זה בכלל לא העניין. הלקוחות שלכם יקראו את הניוזלטר שלכם גם אם יופיע בלשונית "קידומי מכירות" אך ורק אם תקיימו את ההבטחה.
מהי ההבטחה?
כבר נגיע לכך. קודם לכן נבין את התשתית שבה אנו פועלים כדי לשווק ללקוחות שלנו את הניוזלטר השיווקי.
מהו חוק הספאם?
חוק התקשורת אוסר על משלוח דברי פרסומת באמצעי תקשורת שונים, מבלי לקבל מראש את הסכמת הנמען. האיסור חל על משלוח דברי פרסומת באחד מאמצעי התקשורת הבאים בלבד: פקס, SMS, הודעת דואר אלקטרוני או מערכת חיוג אוטומטי.
מטרת החוק למגר את תופעת ההפצה ההמונית של פרסומות בלתי רצויות המכונה "ספאם" (או "דואר זבל") באמצעות רשתות התקשורת אשר הוזכרו. החוק מאפשר לכל מי שהסכים תחילה לקבל דברי פרסומת – אם באופן מפורש, ואם בעת רכישת מוצר או שירות – לשלוח הודעת סירוב בכל עת. המשך משלוח דברי פרסומת לאחר קבלת הודעת סירוב מהנמען מהווה הפרה של החוק.
האם הניוזלטר השיווקי יכול להיחשב כספאם?
אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שרשימת התפוצה שלכם חוקית וכל נמען בה הביע הסכמה עפ"י החוק לקבל מכם מידע שיווקי במייל.
המטרה בניוזלטר שיווקי היא לתת ערך ללקוח בתדירות סבירה ולא להציף. תדירות סבירה והגיונית לשליחת ניוזלטר היא אחת לחודש.
תחשבו על הלקוח. האם הוא ישמח לקבל מכם ניוזלטר שיווקי יותר מפעם בחודש? מאוד תלוי בסוג העסק/החברה שלכם. אם אתם חנות למשל ויש לכם מוצרים חדשים כל שבוע או כל יום, יתכן ומתאים לשלוח בתדירות של יותר מפעם בחודש.
מהי ההבטחה של הניוזלטר השיווקי?
הלקוח מצפה לקבל מכם תוכן עם ערך. המטרה שלכם היא לייצר כמה שיותר עניין ותוכן שבדרך כלל לא נגיש ללקוח. תשקיעו בכתיבת מאמרים איכותיים עם מידע חדש בתחום שלכם, תספקו נתונים, כיתבו על טרנדים בתחום, כיתבו מדריך ושתפו אותו בניוזלטר.
ככל שהתוכן שלכם יהיה חדש ומעניין, כך תבססו את מעמדכם מול הלקוח כמומחים ומקצועיים בתחומכם. אתם מעבירים מסר ללקוחות שאתם מעודכנים ולומדים כל דבר שקשור לתחום שלכם ולכן אתם מומחים ושווה לעקוב אחריכם ולהמשיך לקרוא את התוכן שלכם.
את הניוזלטר השיווקי שלי אני מפיצה אחת לחודש. הניוזלטר מגיע ל-60% פתיחה, כאשר הממוצע הוא 20%. אני משקיעה בכתיבת מאמרים שרלוונטיים לקהל היעד שלי. בסופו של דבר מה שחשוב ללקוח זה הערך שהוא מקבל בכל ערוץ שיווק.
אבל חוץ ממאמרים אני גם רוצה להניע לפעולה
כאשר אתם כותבים תוכן מעניין ורלוונטי ומספקים ללקוח ערך, אתם בונים את מערכת היחסים שלכם עם הלקוח. אתם יוצרים מערכת של אמון בינו לבינכם. כאשר אתם נתפסים במשווקים אמינים, יותר קל לשלב בין התכנים המקצועיים גם תכנים של הנעה לפעולה.
דוגמאות לתכנים שמניעים לפעולה
- הרשמה להרצאה
- הרשמה לרשימת התפוצה
- השקה של שירות/מוצר והפניה לרכישה באתר או הזמנה
מה אפשר לעשות כדי להגדיל את אחוזי הפתיחה של הניוזלטר השיווקי?
- תייצרו באזז
כשאתם מפיצים ניוזלטר שיווקי תעשו באזז לקראתו. תכתבו בפייסבוק שאתם עומדים להפיץ את הגיליון החדש ותייצרו ציפייה לקרוא אותו. אחרי ההפצה תפרסמו פוסט עם הקישור הישיר לקריאה של הניוזלטר.
- השקיעו בכותרת מסקרנת לשורת הנושא של הניוזלטר השיווקי
הכותרת של שורת הנושא מייצרת ציפייה אצל הלקוח לפתוח את הניוזלטר השיווקי ולקרוא את התוכן בו. אם הכותרת טובה ומעניינת, הלקוחות יכנסו לניוזלטר, ואם היא לא תעניין אותם, הם פשוט ידלגו על הניוזלטר שלכם.
כשאני מדברת על כותרת מסקרנת, אני לא רוצה שתחשבו שאני בעד כותרות סנסציוניות כמו "הלם! כך תצליחו לכתוב עשרה מאמרים בשעה". במסגרת התוכן שכתבתם תיקחו את המסר העיקרי ותנסחו סביבו כותרת.
חשוב מאוד! אם סיקרנת בכותרת שורת הנושא אבל ברמת התוכן לא ענית על ציפיות הלקוח – גם אם הניוזלטר יגיע לאינבוקס הלקוח בסופו של דבר יוותר על הפתיחה בעתיד. כלומר, לא קיימתם את ההבטחה.
המשמעות היא שאיבדתם לקוח פוטנציאל.
- תדייקו את רשימת התפוצה
כלל בסיס בשיווק הוא שצריך להתאים את השירות/המוצר שלכם לקהל יעד ספציפי ככל שניתן. כשיורים לכל הכיוונים, כלומר מנסים להתאים לקהל יעד רחב, עובדים הרבה יותר קשה ולא בהכרח מגיעים לתוצאות העסקיות שלהן כיוונתם.
הדבר רלוונטי גם לרשימות תפוצה. אתם בטוחים שכל כתובות המייל ברשימה הם לקוחות פוטנציאליים? אל תרשמו בהכרח כל אדם שנותן לכם את כתובת המייל שלו. תסננו ותדייקו ותשלחו את הניוזלטר רק למי שהתוכן שלכם עשוי להניע אותו לפעולה.
לסיכום, בואו נבין שגם אם הניוזלטר השיווקי לא מגיע לאינבוקס, אין מה לחשוש שהפעולה השיווקית של הדיוור אינה אפקטיבית. כדי להגדיל את החשיפה לניוזלטר, תשקיעו בתוכן איכותי ובעל ערך ללקוח, בידקו את הכותרות לשורת הנושא של הדיוור. דייקו את רשימת התפוצה, שתכלול רק נמענים רלוונטיים לעסק שלכם ופעלו לפרסם את הניוזלטר גם בערוצי השיווק הדיגיטליים האחרים שלכם.
רוצים לשתף אותי בתובנות שלכם בדיוור ניוזלטר שיווקי? כיתבו לי בתגובות!