בדיון שהעליתי בקהילה שלי בפייסבוק "האלמנט החברתי – המקום לשיתוף וייעוץ של המגזר השלישי והרביעי" בנושא הניוזלטר והאם כדאי להשתמש בו כערוץ שיווק בעמותה, קיבלתי תגובות בעד ותגובות שמציינות ספק ביעילותו בשיווק.
מהתגובות החיוביות, שמחתי לגלות שיש עמותות שהניוזלטר עבורן הוא "כלי חשוב ומשמעותי בקשר עם המוטבים, הקולגות והקהילה המקצועית הרלוונטית".
לשאלתי מה מונע מעמותות להשתמש בערוץ שיווק זה עלו מס' נקודות:
- מחסור במשאבים – כוח אדם בעיקר
- חוסר הבנה וידע – איך כותבים ובונים ניוזלטר
- אנשים לא קוראים ניוזלטרים
- זה נורא מעמיס על מי שמקבל את דיוורים
- הרבה אנשים מסירים את עצמם
את כל הטיעונים האלה אני שומעת מספיק שנים ואני רוצה לספר לכם על הניסיון שלי עם הניוזלטר ככלי שיווק לעמותות.
בשנת 2012 הצטרפתי לעמותת אנפיטק כמנהלת שיווק ושיתופי פעולה. במערכת הCRM (סיילספורס) היו ברשימת התפוצה 5000 כתובות אימייל של אנשים מהמגזר השלישי שקיבלו אחת לחודש את הניוזלטר "שימושי לשלישי".
לאחר 5 שנות עבודה עם הניוזלטר ככלי שיווק עיקרי בעמותה הרשימה שילשה את עצמה. תעשו אתם את החשבון.
כשרשימת התפוצה גדלה המשמעות היא שיותר אנשים, תורמים, בעלי עניין מבקשים להיות עם העמותה בקשר ומאשרים קבלת תכנים. כדי להפוך את כל הנמענים שהצטרפו לתורמים, חברים, מתנדבים בפועל- צריך להתאים ולדייק את התכנים והמסרים בניוזלטר.
אילו שימושים עשינו עם הניוזלטר שגרם להצלחתו?
- פרסמנו את "שימושי לשלישי" שכלל תכנים מקצועיים שלנו ואף שיתפנו מאמרים וכתבות של ארגוני מגזר שלישי נוספים. למעשה יצרנו תמהיל מגוון שסקר את פעילות המגזר השלישי.
- כמנהלת "בית הספר של אנפיטק" שלחתי מידע על סדנאות מקצועיות והרשמה התבצעה מקישור בניוזלטר.
- ניוזלטר יותר "מכירתיים" שיווקו את שירותי העמותה (הטמעת סיילספורס לעמותות) עם הפניה לדף נחיתה להשארת פרטים.
- שלחנו ברכות בחגים מסוימים.
בכל דיוור היו קישורים וכפתורים של הנעה לפעולה כמו הצטרפות לרשימת התפוצה, הרשמה לסדנאות, התעניינות בשירותי העמותה (לידים) וכדומה.
לסיכום אומר, שכשאנו עומדים מול מיעוט משאבים אנחנו עולים דרגה ברמת היצירתיות שלנו ומשכללים את הכלים השיווקיים העומדים לרשותנו. נתתי כאן מס' רעיונות איך אפשר להפוך את הניוזלטר לערוץ שיווק שידבר את המסרים של העמותה שלכם.