כיצד בונים רשימת תפוצה מאפס
מה שרוב בעלי עסקים ומנהלי השיווק עושים כאשר הם רוצים לבנות רשימת תפוצה, הוא ליצור באתר שלהם טופס הצטרפות ולקוות שאנשים יירשמו. למרבה הצער, האסטרטגיה הזו לא ממש עובדת.
כדי להגדיל את רשימת התפוצה, יש למשוך לקוחות עם הצעה אטרקטיבית ומשכנעת. יש שקוראים לזה "מגנט לידים".
מהו מגנט לידים?
מגנט לידים הוא תוכן אטרקטיבי שנותנים בחינם תמורת השארת כתובת אימייל. זה יהיה בדרך כלל תוכן שאתם יכולים ליצור בקלות, כי הוא מתחום ההתמחות שלכם ולא יעלה לכם כסף או לחלופין ההשקעה הכספית בו תהיה מינימלית. רוב המגנטים הם חומרים דיגיטליים כמו מדריכי בפורמט PDF, קבצי אודיו, או סרטונים שניתן ליצור לבד בעלות מינימלית.
זה יכול להיות לגמרי כל דבר, כל עוד אתם מספקים ערך ובחינם.
כמה דוגמאות פופולריות למגנט לידים הן:
- מדריכים דיגיטליים
- טיפים שימושיים
- הרצאות חינמיות
- מאמרים או תיאורי מקרה
- קורס דיגיטלי
- דוגמיות שנשלחות בחינם
- פגישת/שיחת ייעוץ בחינם
- קופון
- הנחה ברכישת מוצר
אתם מבינים שהאפשרויות הן אינסופיות!
איך תדעו שיש לכם מגנט לידים מעולה?
כמו שכתבתי, מגנט לידים צריך לספק ערך בחינם. אבל אם אתם רוצים שיהיה אפקטיבי, אני מציעה שתיקחו בחשבון את חמשת הקריטריונים הבאים:
- נצרך בקלות: מגנט לידים הוא יעיל רק כאשר הקהל משתמש בו, כך שאם תציעו בחינם מסמך של 300 עמודים, אנשים לא יטריחו את עצמם לקרוא או לעקוב אחר הכתוב בו. כך איבדתן לקוח פוטנציאלי.
- ניתן לפעולה: מגנט לידים צריך לספק כלי לפעולה, מיומנות או מידע שימושי שהקהל שלכם יכול ליישם בקלות ובמהירות, כך שיראה את המענה לצורך שלו די מהר.
- יוצר שיפור ניכר: אנשים ממשיכים לקנות מוצרים ושירותים אם הם עובדים טוב. מגנט הלידים שלכם יצליח אם הוא בעל ערך כמו המוצרים והשירותים שלכם.
- רלוונטי: אם ביצעתם כראוי את שיעורי הבית לגבי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם והבנתם את הצרכים שלהם, לא תהיה לכם בעיה להעלות נושא למגנט לידים הפותר ללקוחות בעיות.
- זמין מיידית: אנשים אוהבים סיפוק מיידי, אז תנו להם את זה כבר. בידקו 4 דרכים להעביר מגנט לידים כדי לראות איזו מהן תמשוך הכי הרבה לקוחות להרשמה.
לפניכם דוגמה למגנט לידים שאני יצרתי. זהו העמוד הראשון של מדריך מושקע ומעוצב שאני כתבתי ובו אני מסבירה את השלבים בתהליך השיווק כשמוציאים ניוזלטר. את המדריך אני מפיצה בערוצי השיווק השונים. הוא ניתן להורדה בחינם בתמורה להשארת כתובת אימייל.
בזכות המדריך החינמי הזה רשימת התפוצה שלי גדלה בכמה עשרות כתובות אימייל חדשות בתקופה קצרה.
רוצים לקבל את המדריך שלי ללא עלות? לחצו כאן או על התמונה!
אחרי שהבנו את כל זה, בואו נתחיל לאסוף את כתובות האימייל מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
כיצד ליצור טופס הצטרפות ממיר
המטרה של טופס הצטרפות היא להעביר את היתרון הגדול של מגנט הלידים שלכם, כך שמי שמגיע לטופס ירשם לניוזלטר, ישאיר את המייל, בתמורה יקבל את מגנט הלידים.
היכן נמצא טופס ההצטרפות
את טופס ההצטרפות אפשר לבנות באתר האינרטנט שלכם או במערכת דיוור אלקטרוני.
היתרון בבניית הטופס באתר שלכם הוא שבכל ביקור בטופס יש גם כניסה לדומיין שלכם, מה שמעלה את הניקוד של האתר בפני גוגל.
היתרון בבניית הטופס במערכת דיוור אלקטרוני הוא הקלות והפשטות של ביצוע והקמת הטופס. ובנוסף, אם עדיין אין לכם אתר אתם יכולים לבנות רשימת תפוצה ולא תלויים במתכנת.
טופס הצטרפות ממיר צריך להכיל את המרכיבים הבאים:
- כותרת מפתה: ודאו שהכותרת מתארת בבירור את היתרון הגדול של מגנט הלידים.
- תיאור מועיל: האם התיאור קצר, ברור ולעניין? השתמשו בבולטים כדי לעזור לעין הקורא לסרוק במהירות תועלות המוצר (מגנט לידים) שיקבל.
- ויזואלי: כללו תמונה של מגנט הלידים אם אפשר (למשל תמונת הכריכה של הספר/המדריך הדיגיטלי שלכם). צילום של אדם המסתכל לעבר טופס ההצטרפות הוא גם דרך נהדרת להגביר את ההמרות. יש ברשת כלים חינמיים, כדוגמת CANVA' ליצירת תוכן גרפי מעוצב.
- שימרו על פשטות: השתדלו לא לבקש יותר מאשר שם פרטי וכתובת אימייל. בקשת מידע רב מדי תוריד את שיעור ההמרות.
- כפתור הנעה לפעולה: הקפידו להשתמש בצבע מנוגד לכפתור ההרשמה, כך שהוא באמת יבלוט על הדף.
בדוגמה מוצג טופס הצטרפות לעוד מגנט לידים שיווקי חינמי שלי – הדרכה בתחום המומחיות שלי, רשימות תפוצה וניוזלטר. תוכלו לראות שיש בו את כל האלמטים המוזכרים מעלה. אלה שנרשמו להדרכה אישרו בטופס הסכמה לקבל ממני עידכונים במייל.
ממה כדאי להזהר?
לפני שתתחילו לשלוח הודעות דואר אלקטרוני למישהו, אתם זקוקים לאישור ממנו. אם התחלתם עם טופס ההצטרפות, קיבלתם בעצם את האישור מהלקוח. אם לא השתמשתם בטופס ההצטרפות, כדאי להזהר!
- אמנם קניית רשימות תפוצה עשויה להישמע כמו קיצור דרך נהדר, אך לא כך הדבר. זה לא חוקי (עובר על חוק הספאם) ואני לא ממליצה להתפתות לכך.
- שימו לב לאימיילים שהוספתם מכרטיסי ביקור של אנשים שקיבלתם בכנסים (בתקופת טרום הקורונה). גם במקרה הזה, אתם צריכים לקבל אישור להוסיפם לרשימת התפוצה. שימו לב שאם אתם סתם מוסיפים אנשים שנתנו לכם כרטיס ביקור יש סיכוי שהם לא קהל היעד המדויק שלכם.
- אנשים שלא מצטרפים מרצונם החופשי לרשימת התפוצה שלכם הם לא האנשים שיקנו מכם. שליחת כל דבר דואר אלקטרוני אליהם היא בזבוז מוחלט של זמן וכסף.
מה שאתם צריכים כדי להתחיל לבנות רשימת תפוצה הוא:
- טופס ההצטרפות
- מערכת דיוור אלקטרוני
שיווק באמצעות דואר אלקטרוני בהתאמה אישית עם פילוח
רוב מומחי השיווק יגידו לכם להתחיל לבנות רשימת תפוצה. אבל רובם לא שמים דגש פילוח הרשימה. ככל שהרשימה שלכם תהיה מפולחת בצורה מדויקת יותר, כך תגיעו לתוצאות המרה טובות יותר.
מהו פילוח רשימת תפוצה?
פילוח רשימות תפוצה הוא תהליך של חלוקת הנמענים לקבוצות קטנות יותר על סמך קריטריונים ספציפיים, כך שתוכלו לשלוח להם דיוור מותאם אישית ורלוונטי יותר עבורם.
פילוח מאפשר לכם לשלוח הודעות שיווקיות ממוקדות לקבוצת נמענים שלדעתכם יהיו המעוניינים ביותר בתוכן המסוים, וכתוצאה מכך שיעור המרות יהיה גבוה יותר.
מדוע לפלח את רשימת התפוצה?
אימיילים שיווקיים לרשימה מפולחת תורמים להגדלת שיעורי הפתיחה, מגדילים את שיעורי ההקלקה בתוך האימייל ומפחית את שיעורי ההסרה. משווקים חכמים משתמשים בפילוח כדי לשפר באופן משמעותי את האפקטיביות של השיווק באימייל.
רשימה מפולחת תקל עליכם בהתאמת התוכן המדויק לנמענים ברשימה. אותו תוכן שעוזר לאותם לקוחות לפתור את הבעיות שהמוצר/שירות שלכם נותן עליהן מענה.
בהצלחה!!