לפני מספר שבועות הגעתי להדרכת ניוזלטר בחברה קימעונאית. החברה מפיצה ניוזלטר אחת לשבוע ויש להם תוצאות מכירה יפות אך הם רוצים להגדיל את התפוצה של הניוזלטר כדי שעוד אנשים ירשמו וכך יגדילו את המכירות באמצעות ערוץ שיווק זה.
הגדלת רשימת התפוצה היא אחת המשימות המאתגרות הקיימות בשיווק. במאמר זה, נבחן את הצעדים המדויקים שיש לנקוט כדי להגדיל את רשימת התפוצה ולהשיג תוצאות עסקיות אפקטיביות בשיווק באמצעות ניוזלטר. משתמשים בצעדים אלה לצד אסטרטגיות שיווק מקוונות אחרות כדי להגדיל את העסק.
>>>> איך זה קשור לטעות בשיווק? אל תדאגו, אחזור לסיפור בהמשך.
מהו ניוזלטר?
ניוזלטר הוא שיווק באימייל לרשימת התפוצה ומתבסס על בניית אמון עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. כדי להשיג זאת, משתמשים בניוזלטר לקידום תוכן מקצועי, מכירות, מדריכים חינמיים וכל דבר אחר שיעודד נאמנות.
לשיווק באמצעות הניוזלטר יש חשיבות עסקית משמעותית. רוצים ללמוד כיצד משפרים את יחס ההמרה בניוזלטר שיווקי? קיראו את המאמר: ניוזלטר שיווקי
המטרה בשיווק היא להביא את הלקוח למצב של בשלות לקנית המוצרים והשירותים של העסק ולהגדיל מכירות והכנסות. הדרך למכירה עוברת דרך תהליכי שיווק בערוצי שיווק מגוונים.
ערוצי השיווק הדיגיטליים הפופולריים הם:
- ניוזלטר
- פייסבוק
- אינסטגרם
- אתר אינטרנט
- לינקדאין
- וואטסאפ
- טיק טוק – באמת שאי אפשר להתעלם ממנו (:
בכל הבלוגים שנכתבים ברחבי הרשת אתם קוראים מאמרים שמדברים על טיפים שיעזרו לכם להתמקצע בשיווק בכל אחד מערוצי השיווק הדיגיטליים שהזכרתי. יש מומחי פייסבוק, מומחי אינסטגרם, לינקדאין וכו'. המומחים כותבים ומסבירים איך לעשות את עבודת השיווק הכי טוב בערוץ שהם מומחים בו.
ואתם, רוצים ללמוד ולהשתפר כמה שיותר. אתם קוראים ומיישמים מכל הפוסטים, המאמרים ולומדים מהקורסים הדיגיטליים. זה מעולה מצד אחד, מכיוון שאתם משפרים את יכולותיכם בכלי השיווק השונים.
אבל כאן גם נעוצה הטעות שאתם עושים בשיווק!!!
למה? כי, כדי למקסם את השיווק אתם צריכים לדעת לנהל את השיווק של העסק וליצור סינרגיה בין כל ערוצי השיווק שאתם מפעילים. המשמעות היא שערוצי השיווק ותהליכי השיווק צריכים לשרת את העסק שלכם. אתם לוקחים את הלקוח למסע בין כמה תחנות בתהליך השיווק מכיוון שבסופו של התהליך הלקוח אמור להכיר אתכם יותר טוב, אתם רוצים שהוא ירכוש את אמונכם ויבצע רכישה.
כיצד יוצרים סינרגיה בין ערוצי השיווק
אני חוזרת לסיפור הדרכת הניוזלטר בחברה הקימעונאית ומסבירה כיצד יוצרים סינרגיה בין ערוצי השיווק.
בהדרכה הסברתי למנהלת השיווק, שתהליך שיווק הניוזלטר כולל מספר שלבים, שמטרתם להגדיל את רשימת התפוצה ואת החשיפה לתוכן שבניוזלטר.
בשלב הראשון: מספר ימים לפני הפצת הניוזלטר מפרסמים פוסטים ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין) ועושים באזז לתוכן המעולה שיופיע בו ומזמינים חברים ואוהדים להצטרף לרשימת התפוצה. הרעיון הוא ליצור ציפייה לקבל את הניוזלטר ולגרום להרשמות לרשימת התפוצה.
להמחשה – פייסבוק (מפנה אל)>> דף הרשמה לרשימת התפוצה
בדיוק כשהסברתי את השלב הקריטי הזה, מנהלת השיווק לה העברתי את ההדרכה, אמרה לי שהם נעזרים באיש מקצוע שמייעץ ומפרסם עבורם בפייסבוק והוא מנחה אותה לפרסם תוכן ספציפי מאוד ואסור "לקלקל" את הפיד של הדף העסקי.
זאת אומרת, שעל מנת לשמור על פיד "סטרילי" בפייסבוק, החברה מפסידה לקוחות פוטנציאליים! נשמע הגיוני? ממש לא.
כשאתם מנהלים שיווק, עליכם לנווט את הספינה העסקית בנתיב שיוביל להצלחה. לכן, אני חוזרת שוב – לפני שמפיצים ניוזלטר מפרסמים בכל ערוץ רלוונטי קישור לדף הרשמה לרשימת התפוצה.
בשלב הבא, דואגים שבניוזלטר תהיה הנעה לפעולה, לדוגמה כפתור השארת פרטים לשיחת ייעוץ ללא עלות, הרשמה לאירוע/הרצאה/קורס. מוסיפים גם קישורים לדפים באתר האינטרנט כמו לדפי מכירה של מוצרים, המשך קריאה של מאמרים בבלוג, הצעה מעניינת וכו'.
להמחשה – ניוזלטר (מפנה אל)>> אתר אינטרנט (מפנה אל)>> מכירה
לסיכום
תפקידם של מנהלי השיווק הוא להכיר את כל ערוצי השיווק שהם מפעילים (בעצמם או באמצעות ספקים), להכיר את היתרונות שלהם ולהבין שכלי השיווק משרתים בסופו של דבר את העסק ומטרתם לעזור למנהלי השיווק להגיע ליעדים העסקיים שלהם.
אל תסתפקו בהפעלת ערוצי השיווק כיחידות שיווק נפרדות אלא תיצרו הפניות בין כל הפלטפורמות בהן אתם עובדים בשיווק. סינרגיה בין ערוצי השיווק תעזור לכם לייצר מותג חזק, ערכי ואמין בעיני הלקוח.