מהפכת הדיגיטל עברה תהליך של האצה בעקבות משבר נגיף הקורונה. המשמעות היא שהרבה יותר עמותות וגם עסקים משתמשים באותו ערוץ שיווק וכולם רוצים את תשומת הלב של תורמים/מתנדבים/חברים.
מי קורא ניוזלטר?
הניוזלטרים וההודעות השונות במייל עשויים להפוך לסוג של רעש ואנשים שמקבלים אותם עוברים ברפרוף על שורת הנושא ומחליטים בתוך שניות:
- האם לפתוח את ההודעה
- האם להתעלם
- האם בכלל למחוק או לשלוח לתיבת דואר זבל
או קיי, אז איך אפשר לבלוט בתוך הרעש הזה ולגרום לנמען לפתוח דווקא את הדיוור של העמותה שלכם?
אם תעשו פעולות נכונות, השיווק באמצעות הניוזלטר יכול להפוך פלטפורמה רבת עוצמה שתעזור לכם להתחבר לקהל היעד של העמותה ולהמיר אותו לחברים, תורמים ופעילים מעורבים בעמותה.
מיהו קהל היעד של העמותה?
איזה סוג של ניוזלטר אתם יכולים לשלוח בשם העמותה? זה מאוד תלוי בפעולה שאתם רוצה שהקהל יעשה.
האם אתם רוצים שקהל היעד ילמד על מטרות העמותה? האם אתם רוצים להזמין כמה שיותר חברים ו/או תורמים לאירוע? אתם מבקשים תרומה או חתימות על עצומה? או שאתם רק מבקשים לשמור על קשר ולעדכן על הפרויקטים והתוכניות החדשות בעמותה?
כדי לגרום לכמה שיותר נמענים מרשימת התפוצה לפתוח את הניוזלטר אתם צריכים להכיר את הקהל של העמותה, להבין מה מעניין אותו לדעת בקשר לעמותה וכך להתאים את התוכן ואת אופן ההנעה לפעולה.
סוגי ניוזלטרים שיניעו את הקהל שלכם לפעולה
1. ניוזלטר לעידכונים ומאמרים מעולם התוכן של העמותה
זהו הניוזלטר האופייני ביותר לעמותה. השתמשו בסוג זה כדי להעלות את המודעות למטרת העמותה, לספק מידע ולעדכן את הקוראים בתוכניות ובפעילויות של הארגון.
הניוזלטר נשלח מדי תקופה קבועה (שבוע, חודש, רבעון) ולכן הכי נוח וחסכוני מבחינת זמן ליצור תבנית קבועה שתאפשר לכם להכניס בקלות ופשטות את התוכן באופן קבוע.
מה יכלול הניוזלטר? כותרת, תמונת קאבר, לוגו העמותה, ומקטעים של טקסט ותמונות שתוכלו לעדכן בקלות.
2. בקשה לתרומה
אנשים ובמיוחד תורמים מתחברים באופן כללי לסיפורים. כאלה שמרגשים, שצובטים בלב וגורמים לתחושת אי נוחות.
תשתדלו לא להציף את הקוראים בסטטיסטיקה ומספרים, ואת כל התוכניות שהארגון מיישם. שתפו סיפור על בעיה שהעמותה פתרה לאדם אחד או משפחה אחת. ספרו לקוראים שלכם איך התמיכה והתרומה שלהם תאפשר לעמותה להגיע להרבה יותר אנשים שזקוקים לעזרה שלה.
3. סינגור: קריאה לפעולה
אתם לא יכולים לשנות את העולם לבד. ולכן העזרה והכוח מגיעים מקהל התומכים של העמותה. הניוזלטר שיהיה הכי אפקטיבי במקרה זה הוא ניוזלטר הקורא לפעולת סינגור. תעודדו אנשים נלהבים לפעול בנושאים שחשובים להם ולתמוך במטרות של העמותה.
ניוזלטר מוצלח לא רק מסביר את הבעיה באופן תמציתי, אלא קורא לפעולה ברורה מאוד. ככל שתקלו על הקוראים שלכם לתמוך בעמותה, כך סביר יותר שהם יבואו בעקבותיכם ויעשו זאת.
4. הודעת תודה והערכה
יש דבר אחד שכל מגייסי הכספים והמשאבים המנוסים יכולים להסכים עליו והוא, שהבעת הערכה מהותית לביסוס המשכיות מערכות היחסים עם התורמים.
תודו לתורמים שלכם ותראו להם את ההשפעה של התרומה שלהם על הקהילה שנהנתה מהתרומה. מחוות אלה יניעו אותם להמשיך לתרום ולהפיץ את הבשורה על העבודה הנהדרת שהעמותה עושה.
הקפידו לשלוח הודעת תודה מיד לאחר ביצוע התרומה. קל מאוד להגדיר הודעת תודה אוטומטית ברוב מערכות הדואר האלקטרוניות.
5. סיפורי הצלחה
אחת הדרכים הטובות ביותר להראות את ההשפעה של פעילות העמותה על הקהילה שלה, היא על ידי שיתוף סיפורים אותנטיים על המוטבים או על החברים והתורמים שעוזרים לתמוך בעמותה.
הדבר הטוב ביותר הוא לשלוח ניוזלטר שבו אתם מבצעים ראיון עם אדם פרטי או נציג קהילת המוטבים שיספר את דרכו עם העמותה מנקודת מבטו. ככל שהראיון יהיה יותר מפורט ואישי כך התגובה לניוזלטר תהיה חיובית יותר.
הקוראים שלך רוצים לדעת שהעמותה משפיעה על אנשים ממש כמוהם.
הראיון יכלול תשובות לשאלות על האופן בו חייו של המרואיין השתפרו בעיקבות פעילות העמותה. אם אתם מראיינים תורם, בקשו ממנו לחלוק עם קהל הקוראים את הסיבה שבגללה בחר לתמוך בעמותה ומה המשמעות עבורו.
מה עושים עכשיו?
עכשיו כשאתם יודעים אילו סוגים של ניוזלטרים אפקטיביים לקהל היעד שלכם… הגיע הזמן להתחיל לעבוד על ניוזלטר ולשלוח אותו!
אם אתם מתלבטים מהו סוג הניוזלטר המתאים לקהל היעד של העמותה ובאיזה תדירות להפיץ אותו כדאי שתפנו לבעל מקצוע המתמחה בשיווק לעמותות.