אנחנו חיים בעידן דיגיטלי. אפשר לעשות כמעט כל פעולה דרך אפליקציה או אתר אינטרנט. העניין הוא, שגם השיווק הוא ברובו דיגיטלי. כדי לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות, עסקים צריכים להשקיע מאמצים כדי לבלוט בערוצי השיווק הדיגיטליים.
יש לא מעט ערוצי שיווק דיגיטליים בהם אפשר לשווק כמו אתר אינטרנט, פייסבוק אורגני, פייסבוק ממומן, שיווק דיגיטלי בניוזלטר, טיקטוק, אינסטגרם, בלוג, אפליקציות!!! נראה שהפלטפורמות לשיווק הן אינסופיות ממש ומאוד קל לאבד את הרגליים ואת הידיים.
בכל יום שעובר נולד עוד ערוץ שיווק שאומרים לכם שממש כדאי לשווק בו. האמנם?
לא כל פעילויות השיווק הדיגיטלי יתרמו לעסק שלכם באותה מידה ולכן אם ברצונכם להתחיל בשיווק דיגיטלי חשוב שתכירו את הערוצים השונים וכיצד כל אחד מהם עשוי להועיל לעסק. חלק מהערוצים אתם מכירים ואולי אף פעילים בהם בהצלחה. את חלקם אתם אולי מכירים ברמה מינימלית אבל לא מבינים מהם היתרונות והתועלות שלהם.
אם תתחילו פעילות שיווק בערוצים שאתם לא ממש מכירים אתם עלולים לבזבז תקציבים שלא יועילו לעסק שלכם, אתם תהיו מתוסכלים, מה שיוביל אתכם למחשבה ששיווק דיגיטלי לא עובד.
האמת היא ששיווק דיגיטלי כן עובד! אבל חייבים לקבל מושג על כל ערוץ לפחות ברמה הבסיסית, אחרת זמן הלימוד יהיה ארוך, יקר ומתסכל. כדי לקבל מושג ראשוני שייתן לכם כיוון לפעילות השיווק, תתחילו לקרוא מאמרים בבלוגים שעוסקים בשיווק דיגיטלי ובכלל ברחבי הרשת, תשאלו חברים בעלי עסקים מה עובד להם בשיווק הדיגיטלי ותעקבו אחר עסקים אחרים ברשתות חברתיות והאתרים שלהם.
לפני הכל, תגדירו את המטרה השיווקית שלכם
השיווק הדיגיטלי הוא רב ערוצי כפי שציינתי בתחילת המאמר. הפעילויות מגוונות והן מובילות לתוצאות שונות. לכל ערוץ יש את החוזקה שלו שמתאימה למטרה שיווקית שונה (בהמשך המאמר אפרט את המטרות). אם תדעו את המטרות והיעדים השיווקיים שלכם, יהיה לכם קל יותר לקבוע באיזה ערוץ שיווק לפעול.
השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא "מה אני רוצה להשיג באמצעות פעילות שיווק דיגיטלית מסוימת?" התשובה לשאלה זו תעזור לכם לבחור בפעילות השיווק הדיגיטלית הנכונה והמתאימה עבור העסק שלכם.
פרטתי מספר מטרות שיווקיות וערוצי השיווק שנכון לפעול בהם:
מטרה שיווקית 1: בניית וביסוס העסק שלכם כמותג מוביל
- שיווק ברשתות חברתיות
- SEO– אופטימיזציה באתר האינטרנט למנועי חיפוש
- מודעות ממומנות בגוגל וברשתות החברתיות
מטרה שיווקית 2: מיצוב היותכם מומחים בנישה מסוימת
- כתיבת בלוג באתר שלכם או באתרים שעוסקים בתחום שלכם
- שיווק בתוכן (ספרים דיגיטליים, סרטוני הדרכה וכו')
- שיווק ברשתות חברתיות
- הפצת ניוזלטר
מטרה שיווקית 3: יצירת לידים
- קידום אתר האינטרנט
- שיווק אורגני ברשתות חברתיות
- מגנט לידים מבוסס תוכן
- מודעות ממומנות בגוגל וברשתות החברתיות
- שיתופי פעולה (בין בעלי אתרי אינטרנט ובעלי פרופילים חזקים ברשתות החברתיות)
האם אתם יודעים מיהו קהל היעד שלכם?
עוד לפני שמתחילים בקמפיינים השיווקיים, חשוב לעשות סוג של מחקר שוק כדי לדעת יותר על הקהל היעד של העסק. איסוף המידע יעזור לכם להבין היכן נמצא קהל היעד שלך, למשל:
- איפה הוא מסתובבים ברשת – רשתות מדיה חברתית, בלוגים או אתרים מסוימים?
למשל, ישנם אתרי תוכן (פורטלים), המתמחים בתחומים מאוד מסוימים. חפשו את האתרים העוסקים בתחום שלכם – מטפלים בעזרת בעלי חיים, מטפלי NLP וכו'. - באילו ערוצים ספציפיים ברשתות החברתיות הוא נמצא ומהם תחומי העניין והתחביבים שלו?
לדוגמה, קהל צעיר וקהל מתחום הלייפסטייל נמצא באינסטגרם, בפייסבוק נמצא קהל מבוגר יותר ורמת הגיוון העניין שלו גדולה. - מהו סוג התוכן אותו הוא צורך?
האם קהל היעד שלכם צורך סרטונים ביוטיוב, שואב מידע מדפים בפייסבוק, אולי טיקטוק. - באילו פעילויות הם עוסקים באינטרנט?
לדוגמה, האם קהל היעד שלכם נמצא בקבוצות פייסבוק ופעיל שם?
אז כן, מחקרי שוק ממלאים תפקיד חשוב בפעילות הטרום שיווק. כדי להגיע לתוצאות צריך לנהל את העסק באופן מקצועי ולכן אני ממליצה לא לוותר עליהם.
כיצד לקבוע את התאמת הערוץ הטובה ביותר?
אחרי שאוספים את הנתונים מהמחקר ומנתחים אותו מגיע השלב שבו בוחנים מול רשימת ערוצי השיווק, באילו ערוצים לבחור כדי לבסס בהם פעילות שיווקית.
את סדרת השאלות הבאה תשאלו עבור כל ערוץ שיווק שאתם שוקלים לפעול בו:
- האם הוא מגיע לקהל היעד שלי?
- האם פעילות בו מתאימה לתקציב שלי?
- האם הוא מאפשר לי להעביר בצורה יעילה את המסר שלי?
- האם אקבל את הביצועים הטובים ביותר?
- האם הוא מתאים לערוצי השיווק האחרים שאפעל בהם?
כשהנתונים בידיכם מאוד קל לבחור בצורה מושכלת את ערוצי השיווק שיהיו הכי אפקטיביים עבור העסק שלכם ואיתם תוכלו להגדיל את קהל היעד שלכם, להשיג עוד לידים ולבסס את עצמכם כמומחים בתחומכם.
כמו שאתם מבינים, מציאת ערוצי השיווק הדיגיטליים המתאימים לעסק הספציפי שלכם היא משימה חשובה. אני מקווה שהצעדים המתוארים במאמר זה ינחו אותכם בדרך הנכונה להצלחה בשיווק דיגיטלי.
אם אתם רוצים מידע נוסף, במיוחד על ערוצים דיגיטליים, אתם מוזמנים ליצור קשר.