ערוצי השיווק הדיגיטליים, שעומדים לרשות בעלי העסקים הם רבים ומגוונים. עסקים מבינים ש"אסור לשים את הביצים בסל אחד" ולכן משווקים את העסקים שלהם ברשתות החברתיות, מפיצים דיוור אלקטרוני, בונים קמפיינים מכירתיים ועוד.
כשעובדים בכמה ערוצים גם יחד קשה להיות פרודוקטיביים בכולם באותה מידה. כלומר, אם אתם גם מפרסמים בפייסבוק, גם שולחים ניוזלטר וגם אוספים לידים מדפי נחיתה, הסיכוי שתצליחו להשקיע אותו מאמץ ושליטה בכולם באותו אופן הוא לא מאוד גבוה.
בואו לא נשכח שיש עוד פעולות ניהול שבעלי עסקים צריכים לבצע כדי להמשיך ולהצמיח את העסק שלהם. וכך משאב הזמן והאנרגיה מתחלקים להמון יחידות.
אם תשימו לב, תבחינו שיש פעולות בשיווק שאתם חוזרים עליהן. למה שלא תשתמשו באוטומציה כדי להקל עליכם ותתנו לה לעבוד בשבילכם? הטכנולוגיה של אוטומציה בשיווק מקלה בדיוק על משימות אלה.
מסרים שאתם רגילים לראות ולא ידעתם שהם מופעלים באוטומציה
בקבוצות פייסבוק
- פוסט שרשור פירסום
- פוסט יעדי השבוע ביום ראשון
- פוסט שיתוף סטטוס עבודה
בדיוור אלקטרוני
- הודעת מזל טוב ליום ההולדת
- תזכורת במייל לחידוש מנוי/ביטוח
- סדרת מדריכים שמקבלים למייל למשל כל שבוע
- קופונים שמקבלים למייל ומותאמים להרגלי הקניה שלכם.
מהי אוטומציה בשיווק?
אוטומציה בשיווק כוללת שימוש במערכות טכנולוגיות שמפעילות פעולות שיווקיות. אוטומציה נותנת מענה למשימות חוזרות ונשנות כמו שיווק בדוא"ל, פרסום ברשתות חברתיות ואפילו קמפיינים ממומנים בפרסום.
האוטומציה חשובה כי היא מאפשרת:
- לנהל את זמן עבודת השיווק באופן אפקטיבי
- ליישם אסטרטגיות שיווק מורכבות
- לספק חוויה אישית יותר ללקוחות שלכם
- מדידה של תוצאות פעולות השיווק
- פילוח מושכל של קהל היעד
- להבין טוב יותר את הצרכים של הלקוחות שלכם
איך גורמים לאוטומציה בשיווק לעבוד?
אוטומציה בשיווק היא עוצמתית. המטרה שלה היא להפוך אתכם לבעלי עסקים שמשווקים טוב יותר, בכך שתאפשר לכם להקדיש זמן רב יותר למשימות חשובות.
בואו נעשה סדר ונבין היכן האוטומציה יכולה לשרת אתכם, בעלי העסקים. ובכן, ישנם 4 ערוצים עיקריים בשיווק דיגיטלי שבהם תוכלו לבצע את האוטומציה בעצמכם.
1. שיווק באמצעות הניוזלטר
עסקים רבים משתמשים בשיטת השיווק במייל, אך לא תמיד בצורה נכונה. רצוי להשתמש במערכת דיוור אלקטרוני כדי לשלוח דוא"ל מסוים באופן אוטומטי לאחר הנעה לפעולה, כגון הצטרפות לרשימת התפוצה. אך לפני הכל כדאי לפלח את רשימת התפוצה למס' קהלי יעד ולשלוח באופן אוטומטי, לכל קהל את המסרים שמתאימים לו. ובנוסף, הודעות אוטומטיות הן דרך נהדרת לבצע מכירות באמצעות ניוזלטר.
ניקח לדוגמא עסק שמשווק תוספי מזון טבעיים לספורטאים. לעסק לקוחות שהם ספורטאים מקצועיים וכאלה שהם ספורטאים חובבנים. מערכת הדיוור האלקטרוני מאפשרת חלוקת רשימות הנמענים לקבוצות מפולחות. מן הסתם, תכנים שמתאימים לספורטאים מקצועיים לא יתאימו לספורטאים חובבנים וההפך. לכן, לכל קבוצת נמענים מדוורים מסרים מותאמים.
שיווק מותאם מהסוג הזה יעזור לכם להגביר את ההמרות בצורה משמעותית, יותר מאשר שליחת הצעות כלליות ולא רלוונטיות לכולם.
2. רשתות חברתיות
כיום, לא חייבים תוכנות צד שלישי כדי להפוך את התוכן לאוטומטי. זמן השהייה שלנו ושל הלקוחות שלנו ברשתות החברתיות הולך ומתארך. נוכחות עקבית, חשיפה ומעורבות אינן מוטלות בספק. הנוכחות היא חובה! לכל בעל עסק, מקטן ועד חברות ענק.
ככל שאתם נדרשים להראות נוכחות עסקית ברשתות החברתיות, כך אתם משקיעים משאבים לחשיבה על אסטרטגיית תוכן, כתיבת תכנים ומציאת תמונות מתאימות.
רוצים לנהל את הזמן שלכם בצורה אפקטיבית יותר? זה ממש קל! תכננו את האסטרטגיה, כיתבו במרוכז פוסטים/תכנים, מיצאו תמונות ותזמנו אותם בפייסבוק בדף העיסקי. תזמון באינסטגרם דורש שימוש בתוכנה צד שלישי.
3. דפי נחיתה
דפי נחיתה כבר לא צריך לעצב במיוחד או לשלם למתכנת. היום יש מערכות שיוצרות תבניות מוכנות. קל מאוד ופשוט להעתיק שוב ושוב אותם עיצובים ורק להחליף את ההצעות, את התמונות והסרטונים הראשיים והמסרים הכתובים.
דף נחיתה מהווה טריגר לפעולה עסקית. נניח שהצעתם בדף הנחיתה הצעה לרכישת מוצר שלכם, בסיום הרכישה הלקוח מועבר באופן אוטומטי לדף תודה. בדף התודה אתם יכולים להוסיף הטבה כרכישה משלימה או הטבה ללא עלות.
4. אתר האינטרנט
באתרי אינטרנט נתייחס לאוטומציה בניהול התוכן ואוטומציה לניהול השיווק. אתר מקודם אורגני הוא אתר שיש בו עושר של תכנים, שמוזנים אליו באופן תדיר (2-3 מאמרים בחודש). באותו אופן כמו בפייסבוק אפשר להזין מספר מאמרים לאתר ולתזמן את מועד הפירסום שלהם.
דוגמה לאוטומציה בשיווק היא חלון פופאפ שקופץ לגולש בעת גלישה באתר ובו טופס הרשמה לרשימת התפוצה או למשל השארת פרטים כמענה להצעה לשיחת ייעוץ חינם עם בעל העסק.
על מנת שתוכלו ליישם תהליכים אוטומטיים בשיווק כתבתי "מדריך למיקסום השיווק של העסק באמצעות הניוזלטר". לקבלת המדריך לחצו כאן – מדריך מיקסום השיווק של הניוזלטר >>
השלב הבא – אוטומציה מורכבת
העסק צמח, כמות הלקוחות והמתעניינים גדלה בצורה משמעותית ואיתה כמות העבודה בשיווק. האוטומציות הפשוטות שבניתם בהצלחה מרובה כבר לא מספיקות. זה השלב שבו כדאי להתעניין במערכות אוטומציה שמבצעות תהליכים מורכבים יותר מול הלקוח.
מערכות אלה עוזרות למצוא וליצור מעורבות עם קהל רלוונטי; להסיק מסקנות על השאילתות המחופשות באתר שלכם; לנתח את תוצאות ביצועיהם; תוכלו לטפח מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות שלכם, ולפרסם להם הצעות מותאמות אישית במגוון פלטפורמות.
המערכות הפופולריות הן: Marketo https://www.marketo.com
Leadsquared http://www.leadsquared.com
לסיכום
אם אתם מנהלים עסק, חנות או מותג, וכבר פועלים באינטרנט וברשתות החברתיות הגיע הזמן שתיקחו את השיווק שלכם קדימה ותחשבו כיצד האוטומציה יכולה למנף את העסק שלכם.
חברות ועסקים רבים התחילו לייעל את הפעילות העיסקית שלהם עם תהליכי אוטומציה. האוטומציה מאפשרת להם לא רק חיסכון עצום בזמן, אלא גם יצירת קשרים אישיים, עמוקים ואיכותיים יותר עם לקוחות קיימים, מתעניינים ופוטנציאליים.
רוצים להגביר את הרכישות וההמרות בטווח הקצר ובעיקר בטווח הארוך? תתחילו ליישם את האוטומציה לתוך מערך השיווק הדיגיטלי שלכם.